כתיבה שיווקית, כמו כל סוג כתיבה אחרת, דורשת מן הכותב מיומנות, כשרון ותבונה לא מבוטלת. בניגוד לכתיבת פרוזה או שירה, כתיבה שיווקית אמורה להעביר לצרכן הפוטנציאלי מסר ברור מאוד ותמציתי בנוגע למוצר או רעיון מסויים. כתיבה שיווקית אמורה להצית את הדמיון של הקורא, לרגש ולעניין אותו, ובמקביל - לשכנע אותו לתת צ'אנס לרעיון או למוצר מסויים. קיימות דרכים שונות שבאמצעותן ניתן לרכוש את אמונו של הקורא ולעורר אצלו עניין ואמפתיה, ועל כך בהרחבה במדריך התמציתי הבא.
- בחירת מילים מדוייקת: כתיבה שיווקית לרשת דורשת בחירת מילות מפתח ספציפיות וחזרה סיסטמטית עליהן מטעמי קידום אתרים, אך השיטה הזו עשויה לעבוד גם בכתיבה שיווקית לעיתונות או לאמצעי המדיה המודפסים. ביחרו מילים מדוייקות, שהן הבסיס והתמצית לרעיון אותו אתם מבקשים להעביר, והקפידו לחזור עליהן בתדירות גבוהה יחסית. במילים אלו נמצאת תמציתו של הרעיון שלכם, וככל שתחזרו עליו יותר - כך תקבעו אותו טוב יותר בתודעת הקורא.
- הגדירו מטרה מדויקת שאתם רוצים להשיג: תפקידה המרכזי של כתיבה שיווקית הוא להעביר לקורא שלכם מסר שיווקי מזוקק וחד-משמעי. זקקו והגדירו את המסר המדוייק אותו אתם רוצים להעביר, והקפידו ליצור כתיבה שיווקית שתעמוד בהגדרת המטרה שלכם. רק כך תשכילו להעביר לקורא שלכם מסר מדוייק וחד-משמעי, שיצור אצלו את הרושם החשוב ביותר בו אתם מעוניינים.
- על חשיבות הכותרת, כותרות המשנה, וחלוקת הטקסט לסעיפים: כתיבה שיווקית איכותית תהא לרוב קלילה ושוטפת לקריאה. שימוש מושכל בכותרת, כותרות משנה וחלוקת הטקסט לסעיפים, יהפכו כתיבה שיווקית לאפקטיבית, משום שיהיה נעים וקל יותר לקרוא אותה. בנוסף לאלה, הקפידו על ניסוחים פשוטים, על כתיבה בגובה העיניים ועל שימוש תקני וברור בסימני פיסוק. כל אלו יהפכו כתיבה שיווקית מסורבלת לכתיבה שיווקית נעימה ואיכותית.
- הגדירו את קהל היעד שלכם: אחד השלבים החשובים בכל אקט שיווקי נעוץ בפילוח מדוייק של קהל היעד אליו פונה דבר הפרסום. האם קהל היעד של המוצר שלכם הם תיכוניסטים? עקרות בית? או אולי אנשים ממעמד סוציו-אקונומי גבוה מהממוצע? חישבו טוב על הסוגיה הזו, שכן ככל שתדעו להסביר לעצמכם בצורה הטובה ביותר מיהו קהל היעד שלכם - כך יהיה תהליך הפנייה לאותו קהל יעד מפולח פשוטה ואפקטיבית יותר. כתיבה שיווקית לנערים תנוסח בצורה וטון מסויים (צעיר, מתלהב, דינאמי), לעומת כתיבה שיווקית לועד העובדים של חברת המים, שתנוסח בצורה שקולה, אחראית ואינפורמטיבית יותר. טון הכתיבה, עולם הדימויים, ובחירת המילים הם נגזרת ישירה של קהל היעד שלכם, וכדי לא ליצור בלבול או קשיים בתקשורת, עליכם להבין בצורה העמוקה ביותר אל מי אתם פונים, ומה קהל היעד שלכם אוהב ורוצה לשמוע.
איי וי טקסט בע"מ http://www.ivtext.co.il קופירייטינג תוכן שיווקי כתיבה שיווקית, חברה מובילה בתחומים קופירייטינג, כתיבת תוכן שיווקי, כתיבת תוכן לקידום אתרים ברשת האינטרנט.